Dieta redukcyjna

Wskazówki dietetyczne

Zbilansowana dieta redukcyjna, dzięki której dostarczamy do organizmu wszelkie niezbędne składniki pokarmowe,
to taka która nas nie osłabi i nie wywoła efektu jojo
Przy diecie redukcyjnej ilość dostarczanych kalorii powinna być niższa o 15-20 % od całkowitej przemiany materii. Przy Diecie redukcyjnej 45 tracimy maksymalnie dużo tłuszczu, przy niewielkiej utracie mięśni.
Nie odczuwamy na niej głodu. Uczymy się czym jest świadome, racjonalne odżywianie.


Zalecane produkty

Warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe, nieprzetworzone źródła białka ( dobrej jakości jajka, ryby, mięso), rośliny strączkowe, orzechy, pestki i oleje, woda. Przy ograniczeniu żywności wysoko przetworzonej, cukrów prostych

Przykładowy jadospis

Śniadanie
Wiosenny twarożek z chlebem żytnim na zakwasie.

Przekąska
Różowy koktajl malinowy z siemieniem lnianym i cynamonem.

Obiad
Aromatyczny indyk w ziołach pieczony z gruszką, kasza i kolorowa surówką z kapusty kiszonej.

Przekąska
Sok warzywno- owocowy, ciastko owsiane z nasionami.

Kolacja
Zupa krem z zielonych warzyw z grzanką pełnoziarnistą.